“Slobodouman” pristup u SEO optimizaciji

Piše: Krešimir Kovač

Krešimir Kovač

Radimo li katkad SEO bez baš ikakvih “špranci”, bez zadanih tehničkih i sadržajnih SEO analiza i ikakvog “check list” pristupa?

Naravno, i to često, a obično u dva slučaja: ili je nakon početne optimizacije došlo do većeg pomaka pa želimo napraviti daljnji pomak ili ako početna optimizacija nije ostvarila svoj cilj što bi sugeriralo da nismo još uvijek pronašli srž problema.

Takav “slobodouman” pristup je najteži. Traži znanje i iskustvo, ali i samodisciplinu jer je vrlo lako “odlutati” i jednostavno se izgubiti u gomili podataka i parametara bez da ih na bilo koji način povežete u smislenu i korisnu cjelinu.

Kod uspješnih i već dobro optimiziranih projekata tražite u brojkama za dobrom idejom, nekim još neiskorištenim resursom, nečim što bi moglo još makar malo učiniti projekt uspješnijim, boljim. U tim vodama više nećete naići na bilo kakve osnovne SEO pogreške. Danas više prepedantno glancanje neće stranici naškoditi, ali neće više ni donijeti osobito korist. Tu znači ne tražite “dlaku u jajetu” prethodnih optimizacija (iako, naravno, ako ne zahtjeva neki poseban trud u hodu popravite i te sitnice). Cilj je cijeli projekt dići još jednu razinu više.

U onim drugim slučajevima, kad i dalje projekt “kiše” iako je sve naizgled OK, “slobodouman” pristup znači sagledavanje slučaja iz svih mogućih aspekata. Pokušati konačno razumjeti zašto takav projekt nema uspjeha, što se doista nekonvencionalno dogodilo da projekt ne funkcionira. I tu smo znali doći do kojekakvih zaključaka.

Bilo je svakakvih slučajeva – od pretjeranog korištenja ajaxa do kojekavih Googlovih “mušica” i nepotrebne penalizacije kvalitetnog sadržaja zbog neke neprimjetne, nevažne sitnice. Jednom smo napravili “check list” kojekavih mogućih i nemogućih razloga koji mogu “ubiti” posjećenost na tražilici što je pomoglo. Međutim, koliko god smo mislili da smo ih sve pobrojili, opet bi naišli na neki novi slučaj. Katkad su razlozi bili doslovno bizarni. Svaki liječnik može se prisjetiti bizarnih situacija, a tako je i u SEO-u – ljudi često nehotice upropaste vlastiti projekt.

Upravo zbog takvih slučajeva zadnjih godina uveli smo praksu da obavezno provjerimo jesu li statistike očekivane, normalne. Ako brojke nisu logične ili jednostavon statistika ne izgleda jasno, onda prvo prođemo “check list” mogućih “bizarnih” razloga.

Jednom je SEO optimnizacija trajala pet minuta. Vlasnik stranice bio je očajan – uložio je velik trud, a posjete su bile na potpunoj nuli, čak niti jedna stranica nije bila indeksirana unatoč brojnim linkovima izvana. Budući da to nije normalna situacija, zavirili smo u kod i eto – u headu je ostao zaboravljen redak <meta name=”robots” content=”noindex”>. Developer je htio da tijekom izrade stranice ona bude nevidljiva tražilicama, ali je kasnije to zaboravio maknuti. Jedan mali “delete” i već sutra je stranica bila na Googlu.

“Slobodouman” pristup u SEO optimizaciji četvrti je korak u SEO optimizacije, prije tog koraka odrađujemo Tehničku SEO analizu i Sadržajnu SEO analizu, te Izradu plana što i kako dalje raditi. Nakon “Slobodoumnog” pristupa u SEO optimizaciji slijedi zadnji korak SEO optimizacije SEO optimizacija – nepredvidiv, ali odgovoran posao.