SEO optimizacija – nepredvidiv, ali odgovoran posao

Piše: Krešimir Kovač

Krešimir Kovač

SEO optimizacija je nepredvidiva i nespretna za bilo kakvo usustavljivanje. I svašta se mijenjalo. Google se prema cijeloj struci ponašao godinama kao da je ne vidi, kao da će toliko usavršiti svoje algoritme da će biti svemoćni i neće više biti potrebe za ikakvih SEO optimizacijama. A često se ponašao i presumnjičavo, kao da su SEO stručnjaci žele prevariti tražilicu i “mutnim poslovima” progurati nekvalitetu na prva mjesta.

To se nije dogodilo, danas je potreba za SEO optimizacijom veća nego ikad, kao i broj tvrtki koje je time bave. A da među njima ima i onih koji “love u mutnom” obećavajući brda i doline, ali u nekom dalekom budućem vremenu, hvaleći se “vezama u Googlu” ističući Adwords i Analytics certifikate, i još koješta što smo čuli – nažalost da, to se događa i to ne baš rijetko. Te firme nastaju i brzo nestaju, a za sobom ostavljaju uvjerenje da je SEO nešto nejasno, mutno i opasno.

SEO nije moguće do kraja usustaviti i normirati, ali nije ni anarhija ili improvizacija. Naposljetku, opipljivi, jasni rezultati u velikoj većini slučajeva pokazuju da je taj posao itekako potreban i poželjan ali da se, kao i svaki drugi posao, treba raditi predano i odgovorno. I vrlo je važno rezultati SEO optimizacije nisu vidljivi “preko noći”. Do rezultata se dolazi postepeno, ali ti rezultati su dugoročni i kvalitetni.

SEO optimizacija – nepredvidiv, ali odgovoran posao je zadnji korak u SEO optimizaciji, prethode mu sljedeći koraci: Tehnička SEO analiza, Sadržajna SEO analiza web stranice, Izrada plana što i kako dalje te “Slobodouman” ” pristup u SEO optimizaciji.