Sadržajna SEO analiza web stranica

Piše: Krešimir Kovač

Krešimir KovačSadržajna i tehnička SEO analiza web stranice su polazišta u SEO optimizacije svake pojedine web stranice. Sadržajna SEO analiza web stranica je zahtjevnija od tehničke SEO analize. Prvi koraci u sadržajnoj SEO analizi su jednostavniji, možemo ih nazvati rutinski:

Najprije rutinski dio sadržajne SEO analize:

1. Temeljna podjela kategorija (navigacija)
2. Struktura url-ova
3. Linkovi
4. Title/description/keyword/alt tagovi
5. Canonical tagovi
6. Struktura internih linkova
7. Provjera nepostojećih linkova, loših redirekcija, itd.
8. Provjera postojanja internog dupliciranog sadržaja
9. Provjera postojanja dupliciranog sadržaja iz vanjskog izvora

Nakon toga odmičemo se od same šprance i pokušavamo shvatiti ideju samog projekta i gdje je zapelo u komunikaciji te ideje između vlasnika portala i tražilice. A tu često više nema nikakvih pravila. Od ove točke nadalje jako puno ovisi o onome tko radi SEO optimizaciju.

SEO optimizacija, odnosno susretanje s tolikim različitim internetskim projektima, podsjeća na Tolstojevu misao da su “sve sretne obitelji nalik jedna na drugu, a svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način”. Naime, ima projekata koji su od početka logično i pedatno postavljeni jer se vodilo računa o dostupnim resursima, o realnim mogućnostima i mogućim problemima te se razvijaju u jednostavne i logične internetske stranice. Obično je već iz njihovog naziva sve bjelodano, te dovoljno je samo nekoliko sekundi vidjeti naslovnicu i već je jasno o čemu se radi. Čak i kad takvi projekti imaju desetke tisuća različitih tekstova, dokumenata i multimedije, oni su i dalje skladni i jednostavni. Kao sretne obitelji.

Kod takvih portala “brak” s tražilicom u pravilu je sretan. Osobito Google voli jednostavne i jasne priče koje može strpati u svoje ladice i tako prezentirati posjetiteljima. S vremenom dobru koncepciju i sadržaj prate “prirodni” dolazni linkovi i zadovoljna publika, što Google honorira i tako se priča razvija.

Kod takvih projekata potrebno je uočiti srž njihove sretne priče, napraviti realan plan i razvijati dalje priču “hrabro ofenzivno”. Cilj je naglasiti ono što je dobro, još bolje uigrati tim koji pobjeđuje te, naravno, promjenama ne ugroziti postojeće pozicije nego postići još bolje i veće rezultate.

Međutim, često kod nas završavaju i oni drugi projekti, koji od samog starta nailaze na prepreke, koji su nekad možda bili preambiciozno zamišljeni ili nisu uspjeli prezentirati svoju priču na jednostavan i jasan način ili nešto treće. S vremenom su zbog problema doživljavali promjene koncepcije i različite eksperimente, pa se takvi projekti često dodatno kompliciraju do razmjera gdje je izuzetno teško raspetljati i raspoznati što bi iza njih trebalo stajati. Možda zvuči nevjerojatno, ali u praksi smo imali projekte koji su bili toliko konfuzni da niti nakon više od godinu dana nismo uspjeli do kraja dokučiti koja je ideja bila i koji je cilj kojeg je zamislio njegov vlasnik. Takvi projekti, kao nesretne obitelji, su se s vremenom razvijali u neke silne zbrke i petljancije te postali “nesretni” svaki na svoj način.

Tu je zadatak sadržajne analize pokušati razaznati koncepciju ili, ako je možda nikad niti nije bilo, s vlasnikom stranice definirati i “premisliti” projekt u tom smislu. Jasna koncepcija iznimno je važan preduvjet uspješnosti stranice na tražilicama.

Sadržajna SEO analiza web stranice samo je jedan od koraka u SEO optimizaciji. Saznajte sve i o ostalim koracima SEO optimizacije: